Persbericht: toetreding Dereume Printing tot Graphius

Graphius Group breidt verder uit door overname sectorgenoot Dereume Printing

Twee belangrijke spelers op het vlak van de productie van catalogi, boeken en magazines slaan de handen in elkaar.

Graphius, waarvan het hoofdkantoor in Gent ligt, versterkt haar positie in Brussel en Wallonië met de overname van Dereume Printing, dat 40 medewerkers telt en als kwaliteitsdrukkerij een sterke reputatie geniet op de Franstalige markt.

Dereume zal als afzonderlijke entiteit verder fungeren en zal, samen met Drukkerij Boone-Roosens (lid van Graphius sinds 2015), vorm geven aan Graphius Brussel. In 2017 zal Dereume Printing verhuizen naar de productiesite van Boone-Roosens in Lot. Daar wordt een nieuw pand bijgebouwd aan de bestaande gebouwen van Boone-Roosens. De hele site wordt voorzien van (nieuwe) hightech machines.

Met de overname gaat geen jobverlies gepaard. Bovendien gaan Graphius en Dereume samen op zoek naar het optimaal benutten van de voordelen op het vlak van schaalgrootte en productiecapaciteit.

Met de toetreding van Dereume Printing maken in totaal 8 drukkerijen deel uit van Graphius, actief op momenteel drie productiesites.

Graphius Group stelt na de overname in totaal 270 mensen tewerk en realiseert een geconsolideerde omzet van 57 mio Eur.